Solen har kommit tillbaka! =D

Har njutit av en solig dag idag.. Eller aa, delvis iallafall. ^^ Har städat och grejat hela förmiddagen Och tillbringat eftermiddagen på en uteservering med kaffe och trevligt sällskap ^^

Imorn blir det en tripp till Varberg och lämna lite stolar och grejer som vi inte får med oss på fredag.
Har nog förresten inte berättat att jag och ett gäng kompisar har lånat pappas husvagn och ska åka till Varberg i helgen! :D Ska blir underbart. Har laddat upp med kubb, spel, gitarr och allsång! :D Och såklart något extra gott i glaset ;) Hoppas att vädret blir bra, så man kan sitta ute, och kanske tillochmed palra sig ner till havet. :D

Har inte så mycket att skriva om för tillfället. Kommer bilder från helgen och en sammanfattning på måndag skulle jag tro.

Har Inga nya bilder att lägga upp. Så det får bli en gammal goding på pälsbollen! ^^



C ya!

-Danny-

Har en ambition..

Har nämligen tänkt rätt länge på att börja lägga ut klipp med mig på youtube... Men har inte vågat filma när jag sjunger, för jag vet inte om jag vill höra. ^^ Vad tycker ni? Ska man våga riskera att förnedra sig genom att lägga ut videoklipp?

Kanske är för feg, är trots allt många som började som youtubeklipp. Och youtube är ju megastort nu. Kanske är värt ett försök, nu när jag har hittat min kamera som min kära mor hade gömt i en byrålåda. Där Jag inte ens tänkte på att titta ^^

Men, men. Tittar ut genom fönstret och ser regn, regn, regn och åter regn. Perfekt väder för att damma av gitarren oh mikrofonen på riktigt! :D Känner att jag saknar det, och kan behöva rensa skallen med lite musik.

Men först blir det musikletande, kan behöva förnya gitarrmappen lite ^^ Sången får nog vänta tills imorn, har ju grannar att tänka på. ^^

C ya!

-Danny-

Pinsamt nog...

.. Saknar jag dig. Trots det du har gjort mot mig, så tog du en väldigt stor plats i mitt liv.

Jag saknar alla tokigheter vi hittade på, Din sjuka, underbara humor, ditt smittande leende, din vänskap.

Allt detta försvann helt plötsligt en dag. Du åkte din väg utan att säga ett ord. Sen hör du av dig efter fem(!) månader och pratar som om ingenting hade hänt. Ingen förklaring till varför du övergav just mig, just då. Varför det inte ens var värt att förklara för mig varför du skulle sticka, eller var du tog vägen. Du bara försvann.

Då gjorde det ont, Då var jag arg. Nu saknar jag dig bara. På något konstigt vis behöver jag dig. Du hjälpte mig växa, du hjälpte mig inse vem jag är. Du visade mig att man måste våga visa vem man är, våga vara sig själv. Det borde trots allt vara det man är bäst på.

Det är inte själva grejen att du stack som gör mig besviken. Det är att du inte kände att du kunde vända dig till mig.

Men jag saknar dig, min MongoFinne!

...

Första riktiga semesterdagen är nu avklarad... Den har bestått av storhandel, Sång och ett besök på tippen (som var stängd, så det blef ika istället).

Nu är det bara att vänta på att andra säsonge av Glee ska komma, så jag kan tillbringaresten av semestern i soffan ;) Eller åtminstone en och en halv vecka till. Sen ska vi ju te Varberg en helg. Ska bli skojj! :D

Hoppas att vädret fortsätter vara som det är, och att jag hittar min kamera som fortfarande är på rymmen. (Så det blir lite mer intressant här på bloggen)

C ya!

-Danny-

Glee.

Hej hopp! Nu är det dags att skriva lite igen. Kameran har rymt, så jag har inte kunnat ta kort.

Sista arbetsveckan innan semesten slutade fantastiskt. Då fick min goa kusin en liten Prins! Tusen Grattiskramar till C & J! :D

Men om vi fortsätter till Helgen som har passerat, så har jag bott i Partille över helgen och passat A&B:s katter.

Och när man är i B:s lägenhet, finns det naturligtvis en massa elektronik (Som jag faktiskt har lärt mig använda) ^^
Så min helg har sett ut så här:

Fredag: Hämtade hunden efter jobbet, plockade upp Em och åkte till Partille för ett par timmars Ölande och sjungande.

Lyckades få igång Singstar på B:s PS3 och så sjöng vi väl i ca2 timmar (Jag vann faktiskt 90%) ^^ Sen var det dags för Em att åka igen...

Men då! I min ensamhet, hittade jag det som numera är min favoritserie (för tillfället) GLEE! Vilken underbar serie!
Denna serie består av allt som jag önskar fanns när jag var yngre, och nu!! En Showkör klubb! vilken idé! Massa ungdomar som lever ut sina drömmar på scenen i form av musik, sång och dans! Sen är det ju naturligtvis mycket i serien som är överdrivet, och några extrema versioner av tonårsproblemen. T.ex. Tonårsgraviditet, kärlekskriser, och den alltid så underhållande homosexualiteten och dess tillhörande Homo-fobi. Samtidigt som man bara vill hoppa in i Tv:n och bara sjunga och dansa med dom. Kan man skratta, och även ibland snyfta till,  åt deras situationer.

Som sagt, denna fantastiska serie fastnade jag för och har nu sett heela Säsong ett, säsong två är på väg. Och jag kan knappt vänta till säsong tre kommer! ;P

Men, men. Bjuder på en gammal bild på min lilla skrutt som börjar bli stor nu! Han är snart ett år! :o
Så ska jag fortsätta njuta av mina två veckors semester! :D



-Danny-

Oooops!

Nu blev jag sådär dålig på att uppdatera IGEN! Men har helt enkelt haft full upp nu med jobb och allt. Har jobbat 2 veckor nu, och har en vecka kvar till semestern. vilken flytsommar ^^

Hade en superkul midsommar i Hällesåker med trevligt folk, go mat och massa, massa go dricka. ^^ En midsommar man sent kommer Glömma!

Har btw gått och sjungt på vikingarnas låt "Albatross" ända sen midsommar. Den blev helt klart årets midsommarlåt, som kommer hänga med heela sommaren ^^

Längre inlägg blev det inte, har inte hänt så mycket... Och bilder blev det inga heller. När jag väl hade med kameran, glömde jag den i stugan hela tiden ^^ men, men... Nu blir det till att fixa lite käk, Tacos står på menyn idag.. ;P MUMS! ;P

C ya!

RSS 2.0