Underbart veckoslut/helg! =D

Kan inte säga annat!
Jag och Tanja hade en jättekul/mysig dag i solen i Torsdags med plugg, Pizza och sooool!
Fredagen bestod av plugg, presenthandel och kattgos med Aline. Riktigt trevligt! Dock är jag lite sur på mig själv... Tabbade mig ordentligt i matteräkningen. skulle lösa ekvationen 7s - 100 = 3s. Då 1s =25. Men hur jag än vände på det fick jag 1s = 20. Så jag vädjade efter hjälp på Facebook, vilket ledde till att Andrea ringde. Och hon fick det till 1s=25, som det stod i facit. Och vi fattade inte vad jag gjorde för fel. Men då var de det att jag fick 7-3 = 5.. Fråga mig inte vad jag fick det ifrån. Men kände mig lagom korkad -.-' Och det kommer hon påminna mig om i resten av mitt liv.. *suck*

Och igår kväll fick jag ett riktigt roligt mejl, som inleddes med "Hej Daniel! Jag tror att ni är en perfekt familj för min valp!"
Lyckan var total! Så idag ringde jag det avgörande samtalet. Och uppfödaren var supertrevlig! Och vår ev. lilla kille är 5 månader och har underbett - Anledningen till att hon säljer honom..
Så på fredag åker jag och Mor ner till Skåne. Och har eventuellt en liten vovve med oss hem! :D

Och ikväll, som grädde på moset, ska jag till Aline och Björn och ha trevligt och dricka lite öl! En superhelg om jag får säga det själv! =D

Blev lite tråkigt utan bilder, men  datorn gillade inte min kamera idag..

Hoppas ni har en lika trevlig helg som jag! :D

C ya!

-Danny-

Skola, fika och premiärtur..

Jahopp! Skolan idag igen då.. Lika segt som vanligt. Men intressant dock :P
Har Massor att göra i Matte B! :O Och en del i de andra kurserna.. MEn det är bara att hänga i!
Ska prata med Syon imorn, så får vi se vilken högskola jag söker till :P
Antagligen Göteborgs Universitet, med tanke på att det är vovve på g! :D

Efter skolan blev det fika Mer Erika, MAgnus, Aline och Erikas kompis. =) Trevligt värre!
Och Fick åka premiärturen med Erika! :D Det var en stolt Erika som satte sig bakom ratten på min bil! ;)
Hon tog körkort igår och körde grymt! =)

Sen blev det lite slapp med Aline, och nu är det snart dags att laga mat och sen försöka hitta på nått! =)

Men först, lite bilder från Dagen. =)

Stolt Erika, på väg till Sjövik ;)

Stolt Erika bakom ratten på min bil! ;D

Aline Och MAgnus var på Glatt humör i baksätet :P

Aline och Magnus var lika Glada som Erika var stolt ^^

Hahah! Aline ;P

Och denna bilden smmanfattar väl Mitt och Alines humör idag ^^

Hoppsan!

Som ni vet, pluggar jag på komvux.. Det går jättebra. Lagom mycket att göra, så man hinner med allt på den korta tiden! Men så hade vi första lektionen i Matte B idag.. Och efter en lektion, ligger hela klassen redan efter i planeringen.. Detta p.g.a att vi inte fått den informationen vi skulle, gällande Matten.
Vi skulle tydligen läsa och skriva ut studieplanen för Matte B och börjat med repetitionsuppgifter från matte A innan denna lektionen.. Var det någon som visste det? Nepp! Så först klagade läraren på vissa elever för att de inte hade gjort det, men sen visade det sig att ingen av oss hade fått den informationen. Så nu blir det att plugga Matte!

Annars har det inte hänt så mycket det senaste. Jag och Tanja firade löningen med en fika på Ahlséns Café och en liten svängom i Solkatten. Så nu, ska jag försöka städa iordning mitt rum, laga mat och sen plugga! Låter som en toppenkväll! Eller inte. -.-

C ya!

-Danny-


Skola, Vovve, Bil?

Denna förbbannade beslutsångest!

I mintt förra inlägg skrev jag ju om att jag äntligen har besämt mig för att flytta till Trollhättan och plugga till lärare. Dagen efter släpper min kära mor bomben. Vi funderar på att låta dig skaffa hund nu..

Vafan!? Nu!? När jag äntligen har bestämt mig för att flytta! Så ger dom mig ett erbjudande jag inte kan motstå. Har velat ha hund sen jag lärde mig säga hund tror jag. Och så säger dom Nu helt plötsligt att det ska funka.. *Suck* Satt och funderade igår.. Om jag flyttar, har jag tid och råd med lägenhet och hund. Och diverse kostnader. Dock får jag sälja bilen.. Min guldklimp, som jag har kämpat för i två år..(!) Och även om jag inte skaffar hund, får jag göra mig av med bilen när jag flyttar.

Men tyvärr har jag kommit fram till att jag kan ha allt det där. Förutom lägenhet.. Om jag pluggar i Göteborg och bor hemma. Gjorde en klassisk +/- lista. Och då visade det sig att Gråbo hade fler plus än Trollhättan. Tyvärr.. Såå, det ser ut som att jag blir kvar i Gråbo minst 4 år till (om jag ens kommer in), om inte någon generös människa har lust att betala för min bil, så kan jag köra den ;)

Men, men.. Åter till studierna, har historialäxa som ska göras.. Sen blirre kaffe med Tanjaa :P

C ya!
-Danny-

Harry Potter..

Nu vart det dags för en liten uppdatering igen..

Har nu bestämt mig för att plugga i Trollhättan. Om allt går vägen, flyttar jag i slutet av sommaren! =D
Dock beror det på om jag kan få tidigare betygsättning... Men får se hur det går med det..
Första skoldagen imorgon förresten. Det ska nog bli bra.. Har en lektion på två timmar, sen blir det nog lite plugg efteråt. Om jag har nåt att plugga på..

Såå. Vad har hänt det senaste då? Inte speciellt mycket.. Börjar bli sjuk igen. Var frisk i två(!) dagar.. Och idag, som ni kanske ser på rubriken, så har jag sett den nya Harry Potter-filmen. =D
Den var superbra. Plus att jag hade med mig de bästa! Aline, Björn och Emma. Som gjort för en superkväll! (nykter dock). Så vad tyckte jag om filmen? Den var bra, jag som har läst boken saknade ingenting. Och det är ju just därför den är uppdelad i två delar, vilket är lite smått irriterande då man vill se resten! Snacka om cliffhanger! Annars var den bra gjord. Spännande rakt igenom och flera "Rycka till-tillfällen" ;) Hela Salongen hoppade till vid vissa scener..

Så det blev helt klart en lyckad kväll..

Nu ska jag trycka i mig massa Anti-förkylnings grejer och sova. Börjar tidigt imorgon.

-Danny-

Slapp Dag..

Jahopp... Vad har hänt det senaste? Inte så mycket...
Fortfarande beslutsångest angående studier... Men det lutar åt att jag flyttar till Trollhättan.. Men då får jag sälja bilen... Eller åtminstone ställa av den. Men tror att det är värt det... Har ju velat flytta hur länge som helst!

Vad har hänt idag då? Jo, Aline ringde mig kl.8 imorse och frågade om jag var vaken... För hon var i stan och ville komma, så det fick hon.. :P Sen när hon åkte vid 12 så la jag mig på soffan, där jag har legat heeela dagen och tittat på teve ^^ Sen blev det en liten, liten promenad med Emelie och nu mera teve ^^..

Imorn är det inskrivning på KomVux, Därefter Fika med Erika. Trevligt värre! Har inte setts på evigheter känns det som!

Men nu blir det som sagt mera teve!

C ya

-Danny-

Beslutsångest!

Fy skjutton vilken beslutsångest jag har!

Som sagt så har jag tänkt börja plugga till hösten. Men då är frågan var jag ska plugga någonstans..

Det finns två alternativ:
Göteborg, Då kan jag bo hemma och slippa hyran, behålla bilen. Men då blir jag fast här i Gråbo. Har Liksom velat flytta sedan jag var 14. (!) Känns som att jag aldrig kommer härifrån då..

Andra alternativet är Trollhättan, där finns släkten, egen lägenhet = självständigeht, nytt liv. Dock kommer jag inte ha råd att ha kvar bilen, Min frihet här i Gråbo..

Är det någon som har erfarenhet av att plugga, som kanske har några tips gällande ovanstående dilemma?
Hur löste Du boende, ekonomi och dina resmöjligheter? Hjälp en blivande student!



-Danny med Beslutsångest!-

Hej på er!

Jaa, nu gör man ett nytt försök med att blogga.. Känns som att det händer lite mer nuförtiden.

Har dock en lång historia bakom mig.. Men det blir ett annat inlägg.

Kan berätta lite om mig själv:
Jag är en kille som är 19, fyller 20 i sommar.
Mitt absolut största intresse är musik. Och jag försöker nå ut med min musik. Har doch inte kommit längre än att sjunga för mig själv på mitt rum. Men det får också ett eget inlägg..
Men när jag inte sysslar med musik, försöker jag jobba lite (inte lätt kan jag säga!) Umgås med vänner och så ska jag börja plugga igen nu i Januari. =) Här på bloggen kommer jag skriva om mitt liv, min musik, och plugget.

Ber om ursäkt för bloggens utseende just nu, jobbar på att den ska bli bättre.

Danny

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0